Miałeś odwołanie , opóźnienie lotu lub odmówiono ci wejścia na pokład samolotu? Od czasu zdarzenia nie minęło mniej niż 3 lata? Przewoźnik odmówił ci wypłaty odszkodowania. Sprawdź czy przysługuje ci odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego w wysokości 250, 400 lub 600 EUR. Zweryfikujemy twoją sprawę oraz działania przewoźnika.
Kiedy odszkodowanie przysługuje?
Odszkodowanie za odwołany lot przysługuje, jeżeli lot został odwołany w okresie do 14 dni przed wylotem.
Odszkodowanie za opóźniony lot przysługuje, jeżeli lot został opóźniony o co najmniej 3 godziny w porcie docelowym
Odszkodowanie za odmowę wejścia na pokład przysługuje , jeżeli mimo ważnego biletu nie zostałeś wpuszczony na pokład samolotu.
Przewoźnik może uchylić się od wypłaty odszkodowania, jeżeli w postępowaniu przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego, udowodni, że zaszły przesłanki od niego niezależne, które spowodowały odwołanie / opóźnienie.
Odszkodowanie nie przysługuje również, jak przewoźnik jest spoza Unii Europejskiej ( np. Onur Air, Air Cairo) i lot zaczyna się poza terytorium Unii Europejskiej.
Na czym polega nasza usługa?
Nasza usługa polega na zastępowaniu Ciebie w czynnościach związanych z wypłatą odszkodowania. W Twoim imieniu występuje Radca Prawny posiadający wieloletnie doświadczenie w sprawach o odszkodowania. Nasz usługa obejmuje 3 etapy:
- Przygotowanie i wysłanie wezwania do przewoźnika o wypłatę odszkodowania – jest to pierwszy etap postępowania, czasami dostępny na stronach internetowych linii lotniczych. Wymaga posiadania dokumentów związanych z lotem oraz dodatkowymi wydatkami. Linie bardzo często odmawiają wypłaty odszkodowania, licząc że klienci nie będą się odwoływać do właściwego Urzędu Lotnictwa Cywilnego lub występować na drogę sądową.
- Przygotowanie i wysłanie skargi do właściwego Urzędu Lotnictwa Cywilnego – jest to drugi etap postępowania, w przypadku braku zapłaty na etapie wezwania. Właściwym Urzędem Lotnictwa Cywilnego na terenie Unii Europejskiej jest ten w kraju, z którego był wylot. W przypadku wylotów spoza Unii Europejskiej, właściwym jest ten, w którym pasażer ma miejsce zamieszkania. Etap ten jest już cechuje się dużą biurokracją. W przypadku otrzymania decyzji pozytywnej, przygotowujemy i wysyłamy przed-sądowe wezwanie zapłaty. W przypadku decyzji negatywnej, występują przesłanki zwalniające przewoźnika od wypłaty odszkodowania i odszkodowanie nie jest należne.
- Postępowanie sądowe – jest to trzeci etap postępowania, w którym przewoźnik nie zapłacił, pomimo pozytywnej decyzji Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Czas trwania postępowania
Czas trwania postępowania to około 2 miesięcy w przypadku etapu pierwszego, czyli wezwania do przewoźnika. Skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego to kolejne 4-12 miesięcy, w zależności od kraju do którego skargę wysyłamy. Postępowanie w polskim sądzie to kolejne 4-24 miesięcy. Czyli całość postępowania to w zależności od zachowania przewoźnika od 2 do 36 miesięcy.
Prowizja
Nasze wynagrodzenie to tylko i wyłącznie prowizja success-fee pobierana przy wypłacie odszkodowania. Nie płacisz nic z góry, nie ryzykujesz kosztów w przyszłości. W przypadku gdy odszkodowanie się nie należy, nie ponosisz żadnych kosztów. Tabela poniżej przedstawia nasze stawki prowizji
Kwota roszczenia | Etap 1
wezwanie do przewoźnika |
Etap 2
skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego |
Etap 3
droga sądowa w Polsce |
Etap 3
droga sądowa poza Polską w UE |
do 1500 zł | 25% ( w tym VAT) | 37,5% ( w tym VAT) | 50% ( w tym VAT) | 50% ( w tym VAT) |
od 1500 zł do 5 000 zł | 20% ( w tym VAT) | 30% ( w tym VAT) | 35% ( w tym VAT) | 50% ( w tym VAT) |
od 5000 do 10 000 zł | 15% ( w tym VAT) | 25% ( w tym VAT) | 30% ( w tym VAT) | 50% ( w tym VAT) |
powyżej 10 000 zł | 15% ( w tym VAT) | 25% ( w tym VAT) | 25% ( w tym VAT) | 50% ( w tym VAT) |
Złóż wniosek
Kliknij tu i złóż wniosek.